3 manieren om 2017 later goed te herinneren.

Gelukkig nieuw jaar!! We zitten alweer een week in 2017 en vandaag heb ik  3 manieren bedacht om 2017 later nog goed te herinneren, want het is natuurlijk wel leuk om alle leuke en gekke dingen later nog eens te kunnen bekijken of lezen! 🙂

1. Schrijf leuke dingen op sticky notes.

En stop ze in een pot of tasje, aan het eind van het jaar kun je alle briefjes dan terug lezen. Ik heb dit in 2016 gedaan, ik schreef leuke dingen op en op 31 december heb ik alle briefjes gelezen! Heel leuk, want sommige (kleine) dingen was ik alweer vergeten. Dit jaar schrijf ik iedere dag iets leuks op. Dus eigelijk ‘zoek’ ik per dag naar iets wat ik leuk vond. Zo heb ik aan het eind van het jaar nog meer briefjes. Je kunt er ook nog vakantietickets, cadeauverpakkingen en bioscoop kaartjes in doen. Dan heb je NOG meer briefjes. 🙂

2. Maak VEEEEEL foto’s.

Met je telefoon of (professionele) camera. Die kun je dan later allemaal makkelijk terug kijken. Je kunt ze bij elkaar in een fotoboek plakken. Je kunt ze ook plaatsen op Instagram. Zo kunnen ook andere mensen zien wat je allemaal meemaakt in 2017. Ik verzamel alle foto’s in een mapje met de naam ‘2017’. Dan vind ik ze allemaal makkelijk. Ik maak er aan het eind van het jaar een filmpje mee, in Flipagram, een app waarmee je met foto’s een snel kort filmpje kunt maken, dat filmpje zet ik op instagram.

3. Hou een dagboek/bullet journal bij.

Dat is dan een beetje hetzelfde als punt 1 maar je kunt het meer uitgebreid vertellen. en je hebt alls bij elkaar. zo kun je het makkelijk bewaren. Gewoon 1 schrift of boekje.En later weer teruglezen. Ik zelf ga een ‘bullet journal’ bijhouden. Daarin kun je van alles bijhouden, hoelang je slaapt, welke films je hebt gekeken, wat je at, wat je bucket list is, voornemens… Ik heb niet een echt boekje maar ik gebruik een schrift met blokjes. ik teken dan zelf allemaal versiering eromheen. Het is leuk om te doen en je hebt alles netjes op een rijtje. Als ik het volhoudt tot mijn verjaardag wil ik wel graag een ‘echt’ boekje vragen. Dan ga ik daar in verder tot eind 2017!

 

Vandaag een iets korter artikel maar het leek me toch leuk om het met jullie te delen!

Heb jij nog een andere manier om 2017 goed te herinneren?

Liefs, Jip ❤  

Geef een reactie

